2013/01/11

ZABAWY Z KOMENDĄ, WYSYŁANIE KIERUNKOWE - ZABAWY Z PSEM



Kolejne zabawy z psem. Mają na celu nauczenie i utrwalenie posłuszeństwa. To zabawy bardziej zaawansowane :)
 
Zabawy z komendą „do mnie”:

 - przywołanie przerywane:
 pies dostaje komendę „zostań”, a następnie komendę „do mnie” i „stop” (ma zatrzymać się w połowie drogi do swojego właściciela) a potem kończy przywołanie „do mnie” (można tego uczyć kładąc coś atrakcyjnego w połowie dystansu i nagradzać zawsze wracając do psa, gdy się przy tym czymś zatrzyma lub poprosić drugą osobę by zatrzymała psa smakołykiem jak usłyszy „stop”, uwaga: w tej zabawie liczy się twój refleks!),

 - aport przerywany:
 pies dostaje komendę „siad, zostań”, rzucasz przedmiot i pilnujesz by pies nie złamał komendy „zostań”, dajesz psu komendę „aport”, „stop”, „aport” (pies zatrzymuje się w połowie drogi do aportu, można potem dołożyć komendę „hop”, czyli aport przerywany przez przeszkodę,


Wysyłanie kierunkowe:

 - do przedmiotów:
 kładziesz w odległości 10 m od psa 2 piłki, pies ma komendę „siad, zostań”, stajesz za nim i pokazujesz, którą ma aportować, nagradzasz tylko za przyniesienie tej właściwej,

 - do ludzi: 
zabawa przypomina grę w tenisa ziemnego, tylko że zamiast piłki jest pies (i oczywiście rakiety są zbędne:)), pies ma biec raz do jednej a raz do drugiej osoby (najlepiej reagując na imię tej osoby, komenda „gdzie jest X?” - nagroda od Y, komenda „gdzie jest Y” - nagroda od X, nagrodą jest smakołyk lub zabawa piłką),

 - aportowanie kierunkowe: 
pies przynosi rzucony przedmiot drugiej osobie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz